𝐄𝐧𝐬𝐞𝐦𝐛𝐥𝐞 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐬𝐭𝐫ø𝐦 i Haslev 2023

𝐔𝐧𝐠𝐞 𝐭𝐚𝐥𝐞𝐧𝐭𝐬𝐩𝐢𝐫𝐞𝐫 𝐢 𝐟𝐨𝐫𝐧𝐞𝐦𝐭 𝐬𝐚𝐦𝐬𝐩𝐢𝐥 𝐦𝐞𝐝 𝐄𝐧𝐬𝐞𝐦𝐛𝐥𝐞 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐬𝐭𝐫ø𝐦!

🎶 𝐔𝐧𝐠𝐞 𝐭𝐚𝐥𝐞𝐧𝐭𝐬𝐩𝐢𝐫𝐞𝐫 𝐢 𝐟𝐨𝐫𝐧𝐞𝐦𝐭 𝐬𝐚𝐦𝐬𝐩𝐢𝐥 𝐦𝐞𝐝 𝐄𝐧𝐬𝐞𝐦𝐛𝐥𝐞 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐬𝐭𝐫ø𝐦! 🎶

Ved storslået klassisk koncert kan 8 talentfulde unge musikere i september opleves i særligt samspil med Ensemble Storstrøm.

De 8 unge musikere er udvalgt blandt deltagerne ved konkurrencedagene ’Unge Spiller Klassisk’ i foråret, og har siden da øvet intenst med ensemblet – nu er de klar til at optræde ved en helt unik koncert på Kultunariet i Haslev, hvor Faxe Musikskole er vært.

I marts i år deltog næsten 100 unge håbefulde børn og unge med tilknytning til Regionens musik- og kulturskoler ved Unge spiller Klassisk konkurrencedage 2023.

Unge Spiller Klassisk er en konkurrence for børn og unge arrangeret af Musik- og Kulturskolerne Region Sjælland. Målet er at elever i alle aldre og på alle niveauer mødes i og omkring musikken, med fokus på at det skal være en god oplevelse – men også med den gulerod, at der blandt deltagerne årligt udvælges et antal musikere med noget særligt at byde på, og som får den helt unikke mulighed og oplevelse at samarbejde med og optræde med det professionelle Ensemble Storstrøm på en turné rundt i Regionen.

Ensemble Storstrøm er en væsentlig samarbejdspartner i Unge Spiller Klassisk projektet – lige fra bedømmelse af deltagere ved konkurrencedagene, over arrangement og indstudering af al musik med de unge solister, til de, som professionelle musikere på højt niveau, danner musikalsk rygrad for solisternes optræden som udøvende ensemble ved koncerterne.

Koncerten byder på en helt ny og særligt tilrettelagt arrangement med de unge solister, som aldersmæssigt spænder fra 10 til 20 år. Solisterne ved koncerterne i år er Astrid Vinter Husted (violin), Benedicte Chen N. (violin), Elene Tsakadze (violin), Ida Marie Fischer (klaver), Malthe Fink-Jensen (valdhorn), Matilda van der Pals (bratsch), Saga van der Pals (cello) og Simon Hemmingsen (marimba).

Koncerten forgår:

🎵 𝗢𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝗱. 𝟮𝟳/𝟵 𝗸𝗹. 𝟭𝟵.𝟬𝟬 𝗽𝗮̊ 𝗞𝘂𝗹𝘁𝘂𝗻𝗮𝗿𝗶𝗲𝘁 𝗶 𝗛𝗮𝘀𝗹𝗲𝘃 🎵

K𝐨𝐧𝐜𝐞𝐫𝐭𝐞𝐧 𝐞𝐫 𝐠𝐫𝐚𝐭𝐢𝐬!

Yderligere info: ungespillerklassisk.dk og ensemblet.dk