Fællesuge 41

Kom til de forskellige workshops i uge 41 - al undervisning er erstattet af workshops for alle.

Lige om lidt har vi Fællesuge 41, hvor der vil være 8 forskellige workshops, som musikskole-eleverne kan deltage i.

Vi har workshops i både Faxe (afdeling Rolloskolen) og i Haslev. Snak med din musiklærer, om hvilke workshops der passer til dig.

Fællesugen er ment som et anderledes undervisningstilbud end den normale en til en/hold undervisning, OG den er for alle  elever fra 0. klasse til hele vejen op!

Kort sagt: Sammenspil på tværs af alder og niveau.

Lærerne er godt forberedte på at tage i mod børn/unge på forskelligt niveau – det er noget af baggrunden for at kunne spille sammen på tværs.

Der er dog nogle workshops, som er mere relevante for dig end andre. Derfor anbefaler din lærer dig, hvilken eller hvilke dage det kunne være godt for netop dig at deltage – du er velkommen til at deltage i alle de workshops du har tid og lyst til. MEN DELTAG I MINDST EN… også selvom du måske ikke endnu føler dig klar til sammenspil eller måske er lidt genert – der vil blive passet godt på dig.

Fællesugerne er en del af undervisningstilbuddet, og derfor gratis – også selvom du skulle ha’ lyst til at deltage hver dag!

I fællesugerne har vi fokus på proces mere end resultat. Dog giver vi mulighed for, at vi i fællesugen i foråret har mulighed for at øve lidt ekstra, da mange gerne vil deltage på FM Festival (i denne sæson den 24. marts 2023).

Det er ikke nødvendigt at tilmelde sig, du kommer bare. MEN hvis du ved på forhånd, hvilken dag du har lyst til at være med, må du gerne sige det til din lærer.

Mandag den 10. oktober har vi "Produktionsværksted" i Haslev, og "Venskab og Fællesskab" i Faxe

Tirsdag den 11. oktober har vi "Highland March Production" i Haslev, hvor vi vil filme workshoppen, og lave en lille video ud af det til sidst. I Faxe går det løs med "Makedonisk Folkemusik".

Onsdag den 12. oktober  spilles der "Classic Rock" i Haslev, og i Faxe er det den klassiske Tchaikovsky's "Flower Waltz".

Torsdag den 13. oktober vil workshoppen med "Polonessa Spoof" slutte af i Byrådssalen ved Kultunariet, og i Faxe vil jazzen summe med "Purple Gazelle".

HUSK lidt at spise og drikke til eftermiddagen.

Se mere her om Highland March på YouTube

Se mere her om U2's "Desire" på YouTube